Test Novosti: Hjundai santa fe

P. ŽIVKOVIĆ

16. 04. 2013. u 11:29

Novi "hjundai santa fe", jedno od najpopularnijih SUV vozila korejskog giganta. Treća generacija popularnog terenca znatno se razlikuje od prethodnika

HJUNDAI" je zadržao staro ime za jedan od svojih najprodavanijih terenaca, iako novi "santa fe" i nema mnogo dodirnih tačaka s prethodnikom.

Treća generacija bestselera korejskog automobilskog giganta izrađena je na potpuno novoj platformi. Zadatak dizajnera i inženjera bio je veoma delikatan. Jer, prethodne generacije ovog SUV vozila, od 2000. godine do nastanka novog modela, prodate su u 2,6 miliona primeraka.

Koliko je to nasleđe vredno, dokazuje činjenica da je već prvog dana prodaje novog "santa fea" u Koreji primljeno neverovatnih 3.000 narudžbi.

Novi "santa fe" dizajniran je s ciljem postizanja što veće funkcionalnosti i udobnosti za sve putnike. Uvedena su neka od poslednjih tehnoloških dostignuća - otključavanje vozila bez ključa i pokretanje motora pritiskom na taster, navigacioni sistem sa TFT LCD ekranom osetljivim na dodir, s glasovnim komandama, prikazom kamere za hod unazad i "surround sound" sistemom, a tu su i panoramski elektropodesivi stakleni krov, LED prednja i zadnja svetla...

Mi smo na testu imali model sa dvolitarskim dizelašem (2.0 CRDi), s pogonom na sva četiri točka i šestostepenim manuelnim menjačem. Snaga od 150 KS (pri 4.000 obrtaja) i obrtni moment od 383 Nm (u rasponu od 1.800 do 2.500 obrtaja) daju sasvim solidne vozne karakteristike. Volan je precizan, baš kao i šestostepeni manuelni menjač. Oprema "stajl" je, u suštini, treći nivo opreme, a već u početnom "komfortu" bukvalno "nema šta nema".

Automobilom se lako upravlja, a parkiranje je još lakše, zahvaljujući mnogobrojnim parking senzorima, ali i kameri za vožnju unazad. Potrošnja je, prema fabričkim navodima, prosečnih 6,1 litar dizela na 100 pređenih kilometara. "Hjundai" obećava da će u gradskim uslovima "santa fe" trošiti 8,1, a na otvorenom drumu samo 4,9 litara evrodizela.

DIMENZIJE
* Dužina: 4.690 mm
* Širina: 1.880 mm
* Visina: 1.680 mm
* Masa: 1.768 kg

Ovi podaci se odnose na vozilo s motorom 2.0 CRDi i šestostepenim manuelnim menjačem.

Moćni 2.2 CRDi, koji razvija 197 KS i ima maksimalni obrtni moment od 421 Nm pri 1.800-2.500 obrtaja (s ručnim menjačem), odnosno 436 Nm pri 1.800-2.500 obrtaja (sa automatskim menjačem), još je ekonomičniji kod modela s pogonom na prednje točkove.

Fabrika navodi da u gradu troši 7,1, na otvorenom 4,7 i u kombinovanom režimu vožnje svega 5,6 litara na 100 pređenih kilometara.

Veću potrošnju ovaj agregat ima kod modela s pogonom na sve točkove (grad 7,3, van grada 4,7, prosečno 5,7), a "cifre" dodatno rastu kod modela sa automatskim menjačem.

Prostrana, udobna kabina, sačinjena od najkvalitetnijih materijala, sa mnogo elektrouređaja i mnogobrojnim pregradama za odlaganje sitnica, kao i ergonomska sedišta, pružaju visok nivo komfora.

O sigurnosti vozila svedoči nedavno osvojenih, maksimalnih "pet zvezdica" za bezbednost, dobijenih na kreš testovima "Euro NCAP". "Santa fe" je, u stvari, proglašen za najsigurnije vozilo u klasi velikih SUV vozila.

Bezbednosti vozila dodatno doprinosi i podatak da je krutost šasije novog "santa fea" u odnosu na svog prethodnika povećana za 16 odsto zahvaljujući tome što je u njenoj strukturi povećan procenat čelika ultravisoke zatezne moći na čak 30 odsto. Prvi put u istoriji kompanije ovakav čelik je primenjen i za spoljne panele vrata. Takođe, antikorozioni čelik je primenjen kod 70 odsto spoljnog rama konstrukcije i podne strukture.

Početna cena "santa fea" s pogonom na prednje točkove i motorom 2.0 CRDi (150 KS), uz paket opreme "komfort", iznosi 31.480 evra. Najjeftiniji model, s pogonom na sva četiri točka i motorom 2.0 CRDi (150 KS), ali sa nešto višim nivoom opreme ("komfort plus"), košta 33.520 evra.

STANDARDNA OPREMA

"SANTA FE" se prodaje u nivoima opreme "komfort", "komfort plus", "stajl", "premijum" i "imprešen".

U standardnom paketu opreme "komfort" nalaze se, između ostalog, i ABS (sistem protiv blokiranja točkova), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), BAS (pojačanje sile kočenja), DBC (sistem pomoći pri kretanju nizbrdo), HAC (sistem pomoći pri kretanju uzbrdo), VSM (sistem za upravljane stabilnosti vozila), ESS (aut. uključivanje stop svetala kod naglog kočenja), ROP (sistem za prevenciju od prevrtanja vozila), PTC (dodatno grejanje kabine), DPF (filter čestica za dizel motore), automatski dvozonski klima-uređaj...

SPECIFIKACIJE * Motor: 2.0 CRDI
* Zapremina: 1.995 ccm
* Snaga: 150 KS
* Obrt. moment: 383 Nm
Tu su i alarm, električno podešavanje prednjih sedišta u lumbalnom predelu, automatsko zaključavanje vrata u vožnji,automatsko otključavanje vrata u slučaju sudara, utičnice USB+AU+iPOD, grejanje retrovizora... Zatim prednji i bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača i vazdušne zavese, vazdušni jastuk za kolena vozača, putni računar...


POSLASTICA

U SC "Banjica" u Beogradu, 20. aprila od 10 sati svi zaljubljenici u brend "Hjundaija" imaće priliku da isprobaju vozila ove kompanije: novi "santa fe","i30", "i40", "ih 35", "ih 35", "veloster"...

U okviru iste manifestacije, koju organizuje ”Ehom”, jedan od dilera ”Hjundaija” biće organizovana i provera tehničke ispravnosti vozila, kao i besplatan servis "before".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije